Hej!!

Nu var det ett par veckor sedan jag skrev så det är mycket jag måste skriva om:-).

Sista bloggen jag gjorde tror jag var 15 januari så vi börjar där. Veckan 16-20 januari var Adolf i Barcelona hela vecka så Max och jag var ensamma hemma. Eftersom det var andra veckan på mitt nya jobb gick allt runt i huvudet på mig. Det är så många saker jag vill göra på jobb för att få lite struktur i hur de arbetar. Helst vill jag göra allt på en gång men det är bara att inse att det tar lite tid att implementera rutiner och processer. På onsdagen bjöd Anette hem mig och Max på middag. Per var på middag med några kollegor. Det var kul att träffa Anette och Adam. Anette hade lagat fin middag med vin och allt och vi hade det jätte trevligt. Adam var inte på så bra humör – vi tror han hade ont i magen – men han är ju så fin:-).

På lördagen den 21 hade jag sista kursen i Corporate Finance på MBA utbildningen. Det kändes lite tungt när Adolf varit borta hela veckan och äntligen kom hem – ja då skulle jag gå i skolan. Men, men …skönt att den kursen är avklarad i alla fall. Nu har jag ingen MBA kurs förrän i mars.

Den 23 januari gick jag med Max på återbesök till veterinären, efter kastreringen.  Allt så bra ut så den 25 kunde han äntligen få ta av sig sin “lampskärm”.

På kvällen den 25 tog jag tåget till Paris för jobb på kontoret där torsdag och fredag. Det var länge sedan jag var i Paris. Jag tror inte jag varit där sedan Adolf och jag var där, när vi nästan precis blivit tillsammans:-). Denna gången blev det bara jobb och efter möte med redovisningsbyrån på fredagen tog jag tåget tillbaka till Geneve.

Väl hemma i Arzier väntade Adolf med Johan och Cissi som kommit till Geneve på eftermiddagen, för en helg med oss i Arzier. Jätte kul att få besök av dem! Fredagen blev lugn. Vi åt god middag, drack lite vin och relaxade i Jacuzzin. På lördagen åkte vi Annecy och promenerade i gränderna tittade på antikmarknaden och åt en mycket trevlig lunch – dock med viss osäkerhet gällande vad vi beställde:-). Max var med oss hela tiden. I Schweiz och Frankrike är hundar välkomna i princip överallt så även på restaurangen fick Max komma med in. Han låg så fint mellan våra stolar.

På kvällen gjorde Adolf en lätt middag sedan spelade vi spel och drack vin och fram emot småtimmarna blev det Singstar fram till 3.30 på natten. (Jag älskar Singstar!)

På söndagen åkte vi upp i bergen till ett ställe där Adolfs chef, Mike, bor. Platsen ligger på cirka 1 200 meters höjd och de har en 7 km lång kälkbacke som man kan åka ner för. Vi hyrde kälke där – fegade dock lite och valde den som inte gick så fort – och så åkte vi upp i liften cirka 700 meter. Med snabba kälken och bra underlag går det att åka i 50 km i timmen. Så fort åkte dock inte vi men oj vad kul det var. Nästa gång blir det snabba kälken för mig:-). Andra gången vi åkte upp med liften stannade vi och på ostfondue också. Jätte mysigt!

När vi kom hem på kvällen fick det dock bli jacuzzi bad för vi var ganska kalla efter att ha varit ute hela dagen.

På måndagen åkte Cissi och Johan tyvärr hem igen. Helgen gick alldeles för fort – och veckan rullade på.

Det blev fredag igen och Adolf och jag träffades på flygplatsen för att åka till England. Adolf fick ju en weekend i England samt fotbollsbiljetter till Chelsea-Manchester united av mig i julklapp. Flyget skulle gå 18.45, men…det snöade ju lite i England så flyget var försenat till 00.20. Vi tog en mycket lång middag med mycket vin på flygplatsen i Geneve och till sist kom vi iväg till England.

På lördagen åt vi mysfrukost på stan. Sedan spenderade vi några timmar på Harrods innan vi åt lunch på min favorit restaurang, Zuma. På eftermiddagen gick vi på bio och såg “the Artist”. Vi måste ju passa på att gå på bio när vi är i England och förstår vad de säger. Här är ju allt dubbat på franska. Filmen var ganska bra men väldigt annorlunda.

På kvällen överraskade Adolf mig med teater biljetter till Dreamboats and Petticoats. Den var jätte bra! Jag kan varmt rekommedera den om ni är i London.

Söndagen gick i fotbollens tecken. Vi åt lunch på en pub i Chelsea. Våra platser var bakom ena målet mitt bland alla Chelsea fansen. När Rooney gjorde mål på andra straffsparken kom det ett litet leende på hans läppar och mannen framför honom blev helt galen när han insåg att Adolf var Manchester United fan. Jag blev jätte rädd!

På kvällen åkte vi ut till Gatwick och sov på hotell där eftersom vi skulle ta första Easyjet flyget tillbaka 6.10 på måndagsmorgonen.

Nu har ytterligare en vecka på nya jobbet gått. Jag börjar hitta strukturen och det känns riktigt bra, även om jag vet att det kommer att ta ett tag tills allt flyter på som det ska. Det är vissa personer jag önskar jag hade där (ni vet vem ni är:-)).

Denna helgen har Adolf, jag och Max bara varit hemma och tagit det lugnt. Sådana helger behövs också. Igår kväll kopplade Adolf upp Melodifestivalen på TVn, via ipaden, så jag kunde se svenska Melodifestivalen på TV. Jag blev jätte glad! Jag älskar Melodifestivalen! Och, jag tycker låtarna var jätte bra (oavsett vad Bert Karlsson säger). Att dessutom se svensk TV känns jätte lyxigt när man bara tittat på engelsk TV i två år.

En sak till har hänt de senaste veckorna. Jag skall inte skriva så mycket om det just nu, av flera anledningar. Jag har alltid velat skriva en tonårsbok, baserat på mina dagböcker och det skall jag göra en dag, men efter allt stormande kring Game har jag nu en idé till ytterligare en bok.

Nej, nu skall jag spela lite PvZ (mitt nya favoritspel på iPaden) och sedan har jag 26 skjortor att stryka (måste hitta någon bra film att stryka till).